Komplett handler lokale inkassotjenester
Nordens største netthandelsaktør Komplett har valgt Sandefjord-selskapet Sergel som ny leverandør av inkassotjenester.
Nordisk tilstedeværelse og tett dialog med kunden har vært utslagsgivende når Sergel nå overtar håndteringen av Komplett-kundenes utestående fordringer.
– Sergels profil og filosofi passer godt med vår, og vi ser at samarbeidet vil komme kundene og oss til gode, sier Elin Maaren, økonomidirektør i Komplett.
Fra 1. mai 2017 skal Sergel Group håndtere inkassobehandlingene for nettgiganten i hele Norden.
Samarbeidet baserer seg i stor grad på en felles forståelse av at kundereisen skal oppleves best mulig, også når et kjøp ikke blir gjort opp til tiden.
– Vi jobber alltid for en best mulig løsning for kundene våre, og det betyr at vi må ha en differensiert tilnærming til hver enkelt sak vi behandler. Personlig oppfølging gir resultater, og kundebehandlerne våre er løsningsorienterte på vegne av både skyldner og Komplett, forklarer Sven Ingebretsen, adm. direktør i Sergel Norge.
Ingebretsen ser frem til samarbeidet med Komplett, ikke minst fordi begge parter vektlegger å bruke store ressurser på nyutvikling som skal gi en enda bedre kundeopplevelse.
– For oss som kreditt- og fordringsinstitusjon er det viktig at vi har automatiserte prosesser som enkelt integreres mot kundene våre. Det samme gjelder for betalingsløsninger; nå kan et inkassokrav gjøres opp med en SMS, sier Ingebretsen.
Effektive løsninger er også grunnleggende i Kompletts bedriftsfilosofi, både internt og i markedet.
– Med denne avtalen oppnår vi stordriftsfordeler for våre 17 nettbutikker i Norden, sier Maaren, og fortsetter:
– Vi har kun ett kontaktpunkt mot Sergel, samtidig er vi trygge på at alle utestående fordringer i de nordiske landene blir behandlet profesjonelt. Komplett vektlegger at kundereisen skal oppleves enkel, også når det kommer til håndtering av betalingsproblemer. Denne filosofien deler vi med Sergel, og derfor har vi valgt deres løsninger.