Sminker seg for nettvekst

SANDEFJORD / 7. NOVEMBER 2018

Sandefjords-bedriften Blush har fått en ordentlig make-over. Nå sikter butikken mot å bli størst på nett.

Tekst: Henrik Sandvik

Skjønnhets- og velværebutikken Blush har vært en ledende nettaktør i sin kategori siden 2014. Den siste tiden har selskapet gjort tiltak for å ta enda noen steg.

– Vi gjorde en forbrukerundersøkelse og fant ut at mange ikke så forskjell på de ulike aktørene. Da skjønte vi at vi måtte få en tydeligere stemme og vise mer av personligheten vår hvis vi skulle vokse, sier kommersiell direktør Christine Stålnacke.

iSandefjord

* Denne artikkelen ble først publisert i «iSandefjord» 27. oktober 2018.

* Magasinet ble laget av Sandefjord Næringsforening, og distribuert til alle husholdninger og bedrifter i Sandefjord.

* Du finner magasinet ved å klikke HER.

Sandefjords-bedriften Blush har tatt grep for å få fart på veksten. Med ny profil og mer treffsikre kampanjer jobber nettbutikken mot å bli størst i alle sine kategorier. Foto: Blush

Blush-teamet har nå revitalisert hele brandet.

– Merkevaren vår har fått en ordentlig make-over. Vi har fått en freshere og mer leken profil, og ikke minst tar vi nå en større posisjon på bærekraft, forteller Stålnacke.

– Resultatene har allerede begynt å vise seg, og det er gøy å se at tiltakene har gitt oss et løft, legger hun til.

Blush har som mål å bli størst på nett i alle sine kategorier, men det skal skje på en miljøvennlig måte. Ett av grepene i relanseringen er nemlig å tenke grønnere.

– Vi skal redusere fotavtrykket vårt, sier Stålnacke.

Blant tiltakene er pappesker som er laget av 50 prosent resirkulert materiale, bedre synliggjøring av naturlige og bærekraftige produkter og miljøkrav overfor leverandører.

 

Sjekk mulighetene på Hjem til jul

– Dette er ikke noe vi bare sier, men et ærlig tiltak for å bidra til miljøet. For eksempel har vi innført flere typer pappesker som er bedre tilpasset de ulike produktene, slik at vi sender mindre luft, sier Stålnacke.

Selskapet støtter også arbeid for å redde liv i havet og stoppe marin forsøpling. I tillegg til et grunnbeløp, donerer Blush 10 kroner pr. kjøp over 500 kroner til WWF.

På toppen av et nytt visuelt uttrykk og tydelig bærekraftfokus, kommer treffsikre digitale kampanjer. For eksempel ga den varme sommeren supre salgstall; nettbutikken nådde en vekst på om lag 40 prosent sammenlignet med i fjor.

– Det virker som om folk har ligget på stranda og shoppet på mobilen, sier Stålnacke.

Og fokuset vil ligge nettopp på mobile enheter fremover.

– Trafikken fra mobil har økt betydelig de siste årene, og 60 prosent av våre kunder besøker oss nå via mobil, sier Stålnacke, og legger til:

– Dette må vi tilpasse oss etter. Vi må gjøre det enkelt å navigere og unngå for mange klikk. Mobilen har jo kunden alltid med seg!

Sandefjord har mye å by på. Les mer her!

På blush.no gjøres det klart for høysesong med kampanjedager og julerush. Skjermdump: blush.no