Slik ser den nye busskampanjen ut

SANDEFJORD / 30. APRIL 2019

Kampanjen i august 2018 gikk strålende. Nå kjører vi en ny Sandefjord-runde på bussene i Oslo!

Tekst: Henrik Sandvik

Med teksten «Slik ser kø ut i Sandefjord» og et bilde fra båtkortesjen på St. Hansaften, ble Sandefjord virkelig lagt merke til i august i fjor.

70 busser i Oslo hadde plakaten på baksiden i to uker, i tillegg kom mindre plakater med andre budskap inne på bussene. Også her var temaet «et enklere liv»; mer tid til viktige ting, litt mindre stress i hverdagen etc.

Kampanjen ble virkelig lagt merke til.

– Vi snakker fortsatt om den på kontoret og jeg bruker den i alle salgspresentasjoner. Og flere kunder har bedt om «noe ala det Sandefjord hadde», forteller Hanna Boyson i Clear Channel, som drifter reklameflatene på Oslo-bussene.

Hold deg oppdatert med nyhetsbrevet vårt!

Denne plakaten blir synlig på Oslos busser i april og mai 2019. Foto: Clear Channel

Nå gjør Sandefjord Næringsforening en ny kampanjerunde på bussene i Oslo. I tre uker fra slutten av april og utover i mai kan folk på farten i hovedstaden se et fint bilde fra Veraåsen på Vesterøya - med en bolig i forkant og fjorden i bakgrunnen.

Teksten lyder «Slik ser 5 mill. ut i Sandefjord», og temaet er mye bolig for pengene.

– I Oslo har snittprisen for alle boliger passert 5 millioner kroner i vinter. Og boligen nærmest i bildet ble nylig omsatt for nettopp det, sier daglig leder Marit Sagen Gogstad i Sandefjord Næringsforening.

– Mye bolig for pengene er et av mange konkurransefortrinn ved Sandefjord - i tillegg til enklere hverdagslogistikk, spennende bedrifter, kort vei til alt og mye annet. Dessuten våkner boligmarkedet til liv for fullt nå om våren, så dette tror vi mange vil legge merke til, fortsetter hun.

Finn drømmejobben i Sandefjord!

Trafikken til tenksandefjord.no i de to kampanjeukene i august 2018 var 10-12 ganger høyere enn normalt og ga stort engasjement lokalt. Ett av suksesskriteriene var timing.

– Det var ikke tilfeldig at vi booket kampanjestart til første skoleuke etter ferien. Da var folk tilbake i hverdagen med tidsklemme og travle morgener. I tillegg var det jo en fantastisk sommer, forteller Gogstad.

Nå håper Sandefjord Næringsforening-lederen at den nye kampanjen gjør det like bra. Næringsforeningen har selv hatt ideen - akkurat som sist - men har innhentet hjelp til det grafiske. Forrige gang var det Folkebadet som satte sammen tekst og bilde, nå er det Metro Branding som står for designet.

Slik så busskampanjen fra august 2018 ut. Foto: Clear Channel