Komplett åpner døren til markedsplassen

SANDEFJORD / 4. JULI 2017

Komplett skal bli Nordens Amazon. På selveste 4. juli tok sandefjordingene et stort steg på veien mot et totalt kjøpesenter på nett.

Komplett inviterer nå andre aktører inn til sin markedsplass på nett. Sandefjordingene har store ambisjoner. Illustrasjon: Komplett

For første gang i historien kan du handle produkter fra andre aktører på Komplett. Første uken i juli har Norges største nettbutikk en myk lansering av markedsplassen sammen med noen få, utvalgte partnere.

– Dette er en viktig milepæl for oss i Komplett, sier Anton Hagberg, direktør for Komplett Marketplace.

– Vi har jobbet i flere år med å utvikle plattformen, og for første gang får vi testet denne for et bredere publikum. I sommer skal vi sikre at kundeopplevelsen fungerer godt, før vi åpner døren for et større antall partnere innen mange produktområder som skal selge sine varer side om side med Kompletts egne kategorier, fortsetter han.

Når markedsplassen nå lanseres, er det produkter innen elektronikkmateriell, fjernstyrte leker (droner, båter og biler) og barneutstyr som tilbys av eksterne partnere. Elektroimportøren, Elefun og Babybanden er de første partnerne som er med.

 

Registrer deg her hvis du ønsker å bli oppdatert om ledige jobber og det gode livet i Sandefjord!

– Forbrukernes handlevaner endres kontinuerlig, og markedsplassene vil være viktig å ha tilstedeværelse på, sier Roger Mo, daglig leder i Elefun.

Han tror markedsplassen vil bidra til å ta selskapets synlighet og tilgjengelighet til et nytt nivå.

– Vårt ønske er å nå et større publikum hvor vi kan synliggjøre oss selv og selge mer. Å være på Komplett sin markedsplass er et viktig steg i den økende konkurransen fra internasjonale aktører utenfor Norden og Europa.

Mo får annet elektronisk selskap på den nye e-handelsportalen.

- Vi har tro på at markedsplasser med et bredt vareutvalg vil fange kunder vi selv ikke når ut til, sier Andreas Niss, adm. direktør i Elektroimportøren.

Han peker på at Komplett er et sterkt varemerke.

– I tillegg skal vi bidra til gode kundeopplevelser og flere fornøyde kunder med vår fagkunnskap innen elektromateriell og belysning. Vi har stor tro på at innen 6 - 18 måneder vil vi se en jevn, god vekst og i løpet av 2 - 3 år vil en vesentlig del av vår omsetning gå via markedsplassen, sier Niss.

 

Klikk her for å finne ledige jobber i Sandefjord!

Den myke lanseringen av Marketplace er en milepæl for Anton Hagberg og hans medarbeidere i Komplett.