På jakt etter en Lady

SANDEFJORD / 15. MAI 2018

Lady-produktene er viktige for Jotuns kraftige vekst. Nå lyser Sandefjord-konsernet ut drømmejobben for interiørglade merkevarebyggere.

Tekst: Henrik Sandvik

 

«Alt» skjer tilsynelatende på nett for tiden, og det er «big data» og «Internet of Things» som stjeler de store overskriftene. Vi må imidlertid fortsatt male veggene av og til, og der har Jotun fra Sandefjord en meget sterk posisjon.

Vi pusser opp hjemme som aldri før, og Lady er Norges største og viktigste merkevare innenfor interiørmaling. Også i skandinavisk målestokk står Jotun-produktserien sterkt.

– Lady leder an i kategorien både når det gjelder produkt, farge og trend, og har som klar ambisjon stadig å drive kategorien videre gjennom banebrytende innovasjoner, inspirasjon og kommunikasjon, sier HR-sjef Anne Gro Mayca i Jotun Skandinavia.

Sandefjord har mye å by på. Meld deg på nyhetsbrevet vårt!

Jotun satser tungt i Sandefjord, og er kontinuerlig på jakt etter flere flinke folk til sine avdelinger. Foto: Jotun

– Helt sentral stilling

Hun gjør seg nå klar for å styrke profilen og posisjonen ytterligere. Lady skal beholde standingen blant skandinavisk boligeiere og samtidig tiltrekke seg nye fans og brukere.

– Vi lyser nå ut en helt sentral stilling for den videre utviklingen av merkevaren vår, kommenterer Mayca, og fortsetter:

– Som brand manager Lady vil du jobbe tett med Norges mest anerkjente trend- og fargeeksperter, og du vil spille en sentral rolle i et av Norges ledende marketingmiljøer.

Jotun ser etter en dyktig markedsfører med merkevarekompetanse og forretningsteft.

– Vedkommende vil få jobb i et suksessfullt internasjonalt konsern i sterk vekst – med base i Sandefjord. Vi forventer mange søkere, sier Mayca.

Klikk her for å finne ledige jobber i Sandefjord!

Venter mange søkere

«Mange søkere» vil i Jotuns tilfelle bety flere hundre interessenter. For denne stillingen innebærer arbeidsoppgavene blant annet å utvikle innovasjonsplaner, utvikle og følge opp merkevarestrategi- og handlingsplaner, inneha nødvendig bransjekunnskap og sikre at gjeldende HMS-kriterier etterleves.

– Søknadsfristen går ut i slutten av måneden, og vi oppfordrer gode kandidater til å søke seg til denne spennende stillingen, sier Mayca.

Jotun er Sandefjords desidert største private arbeidsgiver med 900 ansatte, og totalt har konsernet 9.800 medarbeidere spredt over hele verden. Konsernet hadde i 2017 en omsetning på 16,4 milliarder kroner, og investerer nå stort i utviklingen av nye kontor- forsknings- og fabrikkfasiliteter på begge sider av Sandefjordsfjorden.

Les mer om vår samarbeidspartner Jotun her!

Jotun har nærmere 1.000 medarbeidere i Sandefjord og cirka 9.800 globalt. Foto: Jotun