Lærerikt og lekkert i Nye Sandefjord

SANDEFJORD 14. NOVEMBER 2016

Oppunder 60 næringslivsaktører fikk en god leksjon i LinkedIn og andre sosiale medier på Sandefjord Næringsforenings fagsamling på Tassebekk Office Center 10. november.

Coverfoto: Fogra Reklamefoto AS

GODT OPPMØTE: Nærmere 60 næringslivsaktører i Sandefjord fikk med seg fagsamlingen. Foto: Facefirst

Det nyåpnede kontorbygget langs E18 ligger i dag i Stokke. Fra 1. januar 2017 ligger det i Sandefjord, og 10. november var det arena for Sandefjord Næringsforenings andre fagsamling i 2016. Sosiale medier var tema under samlingen på Torp IT i juni og det var det denne gangen også.

Som vanlig har næringsforeningen latt medlemmene komme med ønsker om innholdet på disse samlingene, og etter mange oppfordringer var tiden kommet for å kikke nærmere på LinkedIn.

Denne gangen var det imidlertid ikke bare temaet som fenget.

Det spektakulære kontorbygget hjelp til med å gi god påmelding og deltakelse på frokostsamlingen, etter at byggets eiere Hans Gaarder Eiendom og Cosmic Bygg stilte raust opp på kort varsel og åpnet dørene.

Markedsansvarlig Henrik Sandvik i Sandefjord Næringsforening ønsket velkommen, blant annet med å avsløre at det er langt mellom de virkelig gode lokale bedriftsprofilene på LinkedIn. Derfor ble foredragsholderne funnet utenbys denne gangen.

 

Skal du hjem til jul? Les mer her!

Først ut var Christoffer Bertilsson, som til daglig jobber som bedriftsutvikler i selskapet Nettly i Oslo. Bertilsson begynte med bakteppet – i form av en generell innføring om trender, utvikling og muligheter i LinkedIn.

Etter en kort pause, tok Bertilsson – av mange omtalt som mr. LinkedIn – oss gjennom sin tolvpunktsliste. Dette er elementene man må kjenne til for å bli god på denne kanalen.

Svensken var blant annet krystallklar på at det viktigste er å bygge sin personlige profil og booste bedriftens synlighet og eksponering ut fra denne. Bertilssons presentasjon finner du HER.

 

Hold deg oppdatert på mulighetene i Sandefjord!

 

GOD GJENNOMGANG: Christoffer Bertilsson ga deltakerne en nyttig innføring i LinkedIn. Foto: Facefirst

Nytiltrådt markedsdirektør Henrik Lervold i PwC Norge rundet av det faglige. Lervold er ekspert på digitale medier og kommunikasjon, og har blitt hentet fra KLP for å gi PwC et løft i sosiale medier. Han har kun jobbet der i fem uker, men tok forsamlingen gjennom en bred og god tilnærming til temaene digitalisering og kommunikasjon.

Det anbefales å se musikkvideoen Lervold nevnte. Det gjør du ved å søke opp «United breaks guitars» på web eller klikke HER.

Til slutt fikk de som ønsket mulighet til en omvisning i etasjen til PwC. Det flunkende nye kontorbygget har innovative og effektive løsninger, og samtidig ser det utrolig fresh og lekkert ut. Entreen ligner for eksempel mer på et hotell enn et kontorbygg!

Neste fagsamling i regi av SNF finner sted i første halvår 2017. Følg med på foreningens nettsider, Facebook eller Instagram for mer informasjon.

 

Klikk her for å se andre artikler om næringslivet i Sandefjord.